zondag 9 januari 2011

Ding 19 social network

Hyves wordt bij ons thuis door de kinderen gebruikt.

Onze jongste van 9 is ook pas op Hyves. Steeds maar weer kijken of er nieuwe "vrienden" bij zijn. Hij heeft ook, voetbalfan als hij is, bekende voetballers als "vrienden".


ZO heeft hij Mido (ajax) als "vriend". Hij stuurde hem een berichtje op het moment dat ajax moest spelen. Mido bleek op de tribune te zitten. Hij kreeg een berichtje terug!! allebei in gebrekkig engels maar toch. Hij was natuurlijk de koning te rijk. Leuk!
Maar ook veel reclame uitingen.
Voor mijzelf heb ik geen behoefte om krabbels te plaatsen.

Voor de bieb misschien een te oppervlakkige toepassing?

Facebook

Het grote nadeel vind ik dat al je gegevens die je ingeeft verkocht worden voor commerciele doeleinden. Om er maar voor te zorgen dat je met reclames wordt geconfronteerd.




Voor de bibliotheek weet ik niet of het veel gebruikt zal worden. Er is toch al iets opgezet met maar een paar personeelsleden?

Dizzie vond ik er leuk uitzien en is echt wel iets voor boekliefhebbers. Maar maak je dan de keuze voor of Library Thing of Dizzie? Bij LT lijkt wel of er meer beoordelingen zijn.

Uit het stuk van Frankwatching blijkt wel hoeveel verschillende netwerken er zijn. Keuze te over.

Bij myspace.com heb ik gekeken bij Simply red. Zie dat daar eigenlijk weer dezelfde informatie op staat als op de website en berichten van twitter. Veel van het zelfde dus op meerdere plaatsen. Beetje dubbelop?

Vind het wel lastig om te bepalen wat wel en niet geschikt is voor zowel prive als werk. Er is zo veel.....

Groeten appeltje

1 opmerking:

  1. Als je niet wilt dat er iets met je gegevens gebeurt moet je nu verhuizen naar een eiland zonder internet en niemand vertellen dat je er zit. Dat is de prijs die we betalen voor gratis internetdiensten en verregaande vormen van digitalisering.
    Je hebt wel een punt als je stelt dat het niets toevoegt als je overal dezelfde informatie plaatst. Denk na over je doelgroep, waar ze behoefte aan hebben, wat e hen kan bieden en welke toon er bij jouw boodschap en doelgroep past. Nu schieten we te vaak met een schot hagel in de hoop dat we iets raken.

    BeantwoordenVerwijderen